fbpx
Pravidla

Out ponovu? Nebo stále postaru?

Už v souvislosti s vodou jsme si nedávno říkali, že je to stará vesta, když  hrajeme jinak už od roku 2019. Ale není. Pořád vídám vytřeštěné oči golfistovi plné překvapení. Takže, jak je to s tím outem ponovu, je pořád postaru? 😀

Ano.

A tím bysme mohli skončit 😉 Ale dobře, shrňme si to celé větou rozvitou…

Golfová pravidla postaru i ponovu znají v případě míče v outu jeden jediný postup – musíme si připočíst 1 trestnou a hrát další míč z původního místa. Tak to bylo a je. Fakt 🙂 Situaci si samozřejmě můžeme zjednodušit nebo zkomplikovat (podle vkusu a schopností) využitím provize. Každopádně nakonec je to ale pokaždé stejně – původní místo a 1 trestná k tomu.

Tak, a teď poplašné zprávy šířící se lidovou slovesností 🙂 Pravidla od roku 2019 umožňují místními pravidly povolit alternativní postup teoreticky směřující ke zrychlení hry. A tady pak figuruje i trest 2 ran při jeho využití. Ale! On je ten postup poměrně dost komplikovaný a bez obrázku se při vysvětlování fakt neobejdeme. Navíc, díky této značné nepřehlednosti je v praxi správně jen velmi obtížně realizovatelný a rozhodně nic neurychlí 😀 Takže vám ho zatajím. A stejně jako většina rozhodčích se modlím, ať ho do turnajů pokud možno nikdo netahá 😉

Prostě, máme-li pocit, že jsme v outu, šoupněme tam provizi a běžme. Když se jdeme projít jen tak, je to vlastně skoro jedno, tak hlavně v klidu 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Prosím, vyplňte toto pole.
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Chcete-li pokračovat, musíte souhlasit s podmínkami